lip 27, 2020 Off Comments w Relokacja przez
Jak wygląda przygotowanie maszyn do transportu morskiego?

Transport morski to doskonałe rozwiązanie dla wielu gałęzi przemysłu. Idealnie sprawdza się w sytuacji, kiedy konieczne jest przemieszczenie urządzeń, zwłaszcza ponadgabarytowych. Ze względu na wymagające środowisko morskie, konieczne jest jednak prawidłowe zabezpieczenie ładunku. Na czym polega przygotowanie maszyn do transportu morskiego? Jakie skrzynie i środki ochronne wybrać, by mieć pewność, że towar dotrze na miejsce w stanie nienaruszonym?

Transport morski – dlaczego specjalistyczne zabezpieczenie ładunku jest konieczne?

Transport morski z wielu powodów cieszy się ogromną popularnością. Według danych GUS-u z 2019 r. znacznie wzrosły obroty ładunkowe w portach w skali roku. Nie powinno to dziwić, ponieważ spedycja morska daje mnóstwo możliwości – jest niezastąpiona szczególnie w przypadku wielkogabarytowych maszyn i urządzeń. Niewątpliwą zaletą jest także stosunkowo niewielki koszt transportu nawet przy dużych odległościach.

Sprawdź również: Transport maszyn – wózki transportowe, podnośniki i rolki powietrzne

Aby przewóz towarów drogą morską był w pełni bezpieczny i opłacalny, konieczne jest profesjonalne zabezpieczenie ładunku przed potencjalnym wpływem agresywnych czynników charakterystycznych dla mórz i oceanów. Główne zagrożenia w spedycji morskiej to: wilgoć, słone powietrze, nagłe zmiany warunków atmosferycznych (wahania temperatury, silny wiatr), sztormy oraz wstrząsy spowodowane kołysaniem się statku. Nieumiejętne pakowanie w transporcie morskim może więc przyczynić się do:

·         powstawania korozji,

·         rozprzestrzeniania się wilgoci wewnątrz ładunku,

·         całkowitego zalania zawartości kontenerów,

·         przemieszczania ładunku wewnątrz skrzyń i kontenerów,

·  utraty właściwości ładunku na skutek działania zbyt wysokiej lub niskiej temperatury.

Warto mieć świadomość tego, że transport drogą morską trwa dość długo, a czas sprzyja działaniu wszelkich negatywnych czynników. W INREL zachowujemy najwyższe standardy pakowania maszyn, stosując się do wszystkich przepisów określających zasady zabezpieczenia towaru. Specjalistyczne materiały, nowoczesny sprzęt i doświadczenie naszych pracowników, pozwalają na pewną ochronę ładunku.

Jak wybrać skrzynie do transportu morskiego?Wiemy, jak ważną rolę odgrywa profesjonalne zabezpieczenie maszyn i urządzeń do transportu morskiego, dlatego wykorzystujemy wyłącznie skrzynie zgodne ze standardem ISPM 15 (IPPC). Określa on sposób obróbki, który zmniejsza ryzyko pojawienia oraz ewentualnego rozprzestrzeniania się szkodliwych organizmów występujących w drewnie. W tym celu współpracujemy z tartakiem, który posiada specjalistyczne urządzenia i certyfikaty, pozwalające zdezynfekować drewno, aby odpowiadało wytycznym fitosanitarnym.

 skrzynie do transportu morskiego
Zawartość skrzyni zostaje dokładnie zabezpieczona przed działaniem niesprzyjającego środowiska morskiego. Fot. inrel.pl

Wysoka jakość skrzyń INREL to nie tylko zgodność ze standardem ISPM 15. To także precyzja wykonania oraz wykorzystanie najwyższej jakości materiałów pozyskiwanych od renomowanego dostawcy. Wszystko po to, aby ładunek bezpiecznie dotarł na miejsce.

Dla pełnej ochrony ładunku transportowanego drogą morską, w INREL wykorzystujemy również szereg innych środków, niwelujących niekorzystny wpływ czynników zewnętrznych. W naszej ofercie posiadamy najwyższej jakości zabezpieczenia antykorozyjne oraz czujniki dodatkowe, które doskonale sprawdzają się w pakowaniu przemysłowym.

Antykorozyjne zabezpieczenie skrzyń

Słone powietrze i woda morska mogą nieodwracalnie wpłynąć na stan źle zabezpieczonego ładunku do transportu drogą morską. Ryzyko korozji to jedno z najczęstszych zagrożeń dla kontenerów. Na szczęście można temu zapobiegać, wykorzystując podczas pakowania:

·         papier i folię antykorozyjną – zawierają lotne inhibitory korozji, które osadzając się na powierzchni maszyny, tworzą antykorozyjną barierę ochronną, a dodatkowo inhibitory zabezpieczają przed zanieczyszczeniami o charakterze biologicznym; są neutralne dla urządzenia, a po rozpakowaniu towar nie wymaga czyszczenia, ponieważ są one niewidoczne i niewyczuwalne;

·         pochłaniacze wilgoci – absorbują nadmiar wilgoci i pary wodnej, zapobiegając rozwojowi grzybów i pleśni;

·         łatwousuwalne smary antykorozyjne – dzięki odporności na czynniki inicjujące proces utleniania działają jak filtr zmniejszający ryzyko wytworzenia się ognisk rdzy.

Stosowanie profesjonalnej ochrony antykorozyjnej jest łatwe i bardzo opłacalne Pozwala efektywnie zabezpieczyć maszyny i urządzenia ponadgabarytowe, a tym samym uniknąć ogromnych strat finansowych spowodowanych zniszczeniem towaru.

Warto wiedzieć, że nie ze wszystkich z wymienionych środków antykorozyjnych trzeba korzystać jednocześnie. W tej kwestii dobrze jest zaufać profesjonalistom, którzy dokonają wyboru w zależności od specyfiki zwartości ładunku.

Dodatkowe czujniki zabezpieczające

Czujniki zabezpieczające to dodatkowe elementy, które maksymalizują stopień zabezpieczenia w pakowaniu maszyn do kontenerowego transportu morskiego. Są to:

·         wskaźniki przechyłu,

·         wskaźniki wilgotności,

·         wskaźniki temperatury,

·         czujniki udarowe.

Takie zabezpieczenia stosowane w skrzyniach do transportu morskiego informują o wystąpieniu niekorzystnego zjawiska – zbyt dużym wstrząsie oraz wychyleniu, skrajnej temperaturze czy nieodpowiednim poziomie wilgotności. I choć stosowanie czujników bezpośrednio nie eliminuje takich zdarzeń, to zwraca na nie uwagę osobom odpowiedzialnym za ładunek. Dzięki temu mogą z większą starannością pakować, ładować, transportować i ostatecznie rozładować towar. Dzięki możliwości podjęcia szybkiej reakcji na wystąpienie niesprzyjających czynników tego typu, towar może bezpiecznie dopłynąć do celu.

Pakowanie maszyn do transportu morskiego krok po kroku

Odpowiednie pakowanie w transporcie morskim jest kluczowe dla bezpiecznego przewożenia ładunków. Dobrze jest powierzyć je specjalistom, którzy na co dzień przygotowują towary do ponadgabarytowego transportu morskiego. W naszej firmie wykorzystujemy wieloletnie doświadczenie oraz profesjonalny sprzęt, aby spedycja morska odbywała się bez zakłóceń.

Przeczytaj również: Relokacja linii montażowej – jak się do niej przygotować?

Pakowanie maszyn i urządzeń do transportu morskiego poprzedzamy wizją lokalną i pomiarem elementów przeznaczonych do transportu. Dzięki temu możemy z wyprzedzeniem zaplanować odpowiednie zabezpieczenie ładunku, uwzględniając wszelkie możliwe trudności. Takie działanie zdecydowanie zwiększa poziom bezpieczeństwa transportu morskiego. Kolejne kroki podczas pakowania to:

1.    sporządzenie projektu oraz wykonanie skrzyń, zgodnie ze standardem ISPM 15 (IPPC),

2.    wybór środków zabezpieczających,

3.    demontaż maszyny, jeśli jest to konieczne,

4. umieszczenie elementów na platformie z drewna fumigowanego (zgodnego ze standardem ISPM 15 (IPPC)) i sklejki wodoodpornej, zabezpieczonej folią antykorozyjną,

5. zabezpieczenie elementów na platformie – mechaniczne (chroniące przed przemieszczaniem się) oraz folią antykorozyjną,

6.    zamontowanie dodatkowych czujników zabezpieczających (na życzenie Klienta),

7.    obudowanie platformy stelażem z drewna fumigowanego,

8.    zabezpieczenie antykorozyjną folią i papierem do transportu morskiego,

9.    zabezpieczenie mechaniczne warstwą sklejki wodoodpornej,

10.  zamknięcie i oznakowanie gotowej skrzyni,

11.  załadunek do kontenera morskiego,

12.  zabezpieczenie skrzyń w kontenerze morskim – tzw. sztauowanie.

W zależności od specyfiki towaru oraz potrzeb Klienta, dokładny przebieg pakowania może nieco różnić się od opisanego. Bez względu na różnice, dbałość o każdy z wymienionych elementów pozwoli bezpiecznie dostarczyć ładunek na miejsce.